×
  • ورود ثبت نام فراموش کرده ام

قوانین و مقررات

مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN)، تسهیل و شتاب بخشیدن به فرآیند توسعه فناوری را از دو مسیر اصلی پیگیری می‌نماید:

  • تامین زیرساخت‌های لازم جهت توسعه همکاری‌های فناورانه
  • ارائه خدمات ساخت و تولید در حوزه فناوری نانو به پژوهشگران و صنعتگران

در استفاده از خدمات و تسهیلات ICAN، رعایت برخی نکات می‌تواند به ارائه هر چه بهتر و سریع‌تر خدمات و تسهیلات مرکز کمک نماید. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه نمود این است که استفاده از خدمات مرکز و یا ارسال طرح در قالب چالش و یا فرصت صنعتی منوط به عضویت در سایت می‌باشد.

روند ارسال درخواست همکاری فناورانه

موضوعات همکاری فناورانه در ICAN به دو دسته طبقه‌بندی می‌شوند:

  1. موضوعاتی که از سوی ICAN معرفی می‌شوند و در قسمت فرصت‌های صنعتی ICAN قابل مشاهده است.
  2. موضوعاتی که به صورت ایده برای یک فرصت صنعتی و یا حل یک چالش صنعتی از سوی پژوهشگر معرفی می‌شوند و جنبه‌های مختلف آن از سوی پژوهشگر بررسی شده است و در قسمت فرصت‌های صنعتی جدید و یا من دانشگاهی هستم در بخش چالش صنعتی بارگذاری می‌شود.

در هر دو صورت، پس از مشخص شدن موضوع، پژوهشگر باید طرح پیشنهادی خود را از طریق سایت مرکز ارسال نماید. طرح ارسالی، طی چند مرحله از جنبه‌های اقتصادی و فنی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و پس از انجام بررسی‌های لازم، نتیجه نهایی به متقاضی اعلام خواهد شد. در صورتی که نتیجه ارزیابی مثبت باشد، متقاضی به مصاحبه حضوری دعوت شده و طرح خود را ارائه می‌دهد.

در صورت تایید نهایی طرح در ICAN، خدمات زیر به پژوهشگر ارائه خواهد شد:

  • تأمین تجهیزات و زیرساخت‌های  لازم برای اجرای طرح
  • گرنت شبکه آزمایشگاهی در راستای تأمین هزینه‌های انجام آزمایشات
  • تأمین هزینه مواد اولیه موردنیاز
  • در اختیار قرار دادن فضای پژوهشی و آزمایشگاهی

روند ثبت درخواست خدمات

ارائه خدمات در مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی به دو صورت انجام می‌شود:

  • تحویل حضوری نمونه: از طریق مراجعه به مرکز واقع در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و یا دفتر پذیرش نمونه واقع در شهر تهران
  • ارسال از طریق پست: ارسال نمونه از طریق پست از هر نقطه از کشور به آدرس مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی

در مرحله اول متقاضی باید عنوان خدمت مورد نیاز خود را از سایت مرکز انتخاب نماید. سپس فرم درخواست خدمات پژوهشی توسط متقاضی در سایت مرکز تکمیل و ارسال می‌گردد. فرم ارسالی متقاضی توسط کارشناسان مرکز بررسی و نتیجه از طریق تماس تلفنی به متقاضی اعلام خواهد شد.

پس از تعیین تاریخ انجام خدمت، 50 درصد مبلغ کل به عنوان پیش پرداخت از متقاضی دریافت خواهد شد. با توجه به اینکه هدف ICAN در ارائه خدمات، رسیدن به نتیجه دلخواه است، بسته به نوع نمونه، زمان رسیدن به نتیجه مورد نظر متغیر خواهد بود. بنابراین باید به این نکته توجه داشت که با توجه به میزان زمان صرف شده، هزینه انجام خدمت نیز متغیر خواهد بود.

همچنین خواهشمند است به نکات زیر توجه فرمایید:

  • حداکثر زمان ارائه خدمت برای نمونه‌های متداول 5 روز کاری در نظر گرفته شده است و در مورد نمونه‌های خاص ممکن است این زمان افزایش یابد.
  • در صورت بروز آسیب احتمالی در نمونه، خسارت توسط مرکز پرداخت خواهد شد.
  • در صورت درخواست خدمت به صورت غیرحضوری هزینه‌های ارسال نمونه و پاسخ به عهده متقاضی است.
  • در صورتی که متقاضی به هر علت از دریافت خدمت منصرف گردد، تمامی مبلغ پرداختی به وی عودت داده خواهد شد.
  • پس از مشخص شدن هزینه دریافت خدمت(بسته به خدمات درخواستی، تعداد نمونه، جنس و نوع آن)، هزینه مذکور در پنل کاربری متقاضی قابل مشاهده خواهد بود و متقاضی می‌تواند نسبت به واریز آن به صورت آنلاین اقدام نماید.
  • خدمت درخواست شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط متخصصین مرکز بر روی نمونه ارسالی انجام می‌گردد و پاسخ از طریق پست برای متقاضی ارسال خواهد شد. در صورت نیاز به آنالیزهای تکمیلی به درخواست متقاضی، این آنالیزها می‌تواند از طریق مرکز در زمان کوتاهی انجام و نتایج کلیه آنالیزها نیز برای پژوهشگر ارسال می‌شود.
  • ارائه خدمات مرکز، مشمول ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده خواهد بود.