جستجو کردن
Close this search box.
دستگاه زخم پوش قابل حمل

دستگاه الکتروریسی قابل حمل جهت تولید زخم پوش

سالانه ۱۸۰۰۰ مرگ و میر براثر زخم‌های سوختگی در دنیا اتفاق می‌افتد. الکتروریسی یکی از فرآیندهای تولید نانوالیاف الیافی که قطری در مقیاس نانومتر دارد- است. در این فرآیند یک میدان الکتریکی قوی بر محلول‌های حاوی پلیمرهای طبیعی و سنتزی اعمال می‌شود که این میدان باعث کشیده شدن محلول پلیمری و تشکیل یک لایه الیاف تصادفی در مقیاس نانو می‌شود. این الیاف امکان شبیه‌سازی بافت پوست را داشته و علاوه بر بازتولید بافت از دست رفته از سطح زخم در برابر عوامل بیرونی نیز محافظت می‌کند.

یک شرکت فعال در حوزه فناوری نانو با نام Nanomedic Tech به تازگی دستگاه الکتروریسی قابل حملی برای تولید زخم پوش‌های سوختگی و دیگر زخم ها بر بستر بیمار با استفاده از مواد نانویی که شبیه‌ساز بافت انسان هستند، تولید کرده است. این محصول یک دستگاه سبک به شکل تفنگ و یک کیت حاوی محلول‌های پلیمری است که در داخل سرنگ‌های یکبار مصرف قرار گرفته است. محلول پلیمری که در آن پلیمرهای حل شده می‌تواند طبیعی یا سنتزی باشد- با مواد گوناگونی که متناسب با زخم می‌تواند اضافه شود مانند: مواد انتی باکتریال- انتی بیوتیک- و … . ترکیب می‌شوند.

نوآوری اصلی این شرکت کوچک کردن ابعاد دستگاه الکتروریسی به شکلی است که به راحتی قابل حمل است. دستگاه را با دو دست گرفته و با دو دکمه فعال می‌شود. در فاصله ۲۰ سانتی‌متری از زخم قرار می‌گیرد، محلول از سرنگ خارج شده و روی زخم بلافاصله به شکل یک لایه نانوالیاف سفید رنگ شفاف قرار می‌گیرد و زخم را می‌پوشاند.از مزایای این محصول می‌توان موارد زیر را نام برد:

-کاملا متناسب با نوع زخم و شرایط بیمار

– امکان حمام کردن

– بدون تماس پزشک با محل زخم

– معاینه و ارزیابی راحت در طول فرایند درمان

– بدون نیاز به تعویض زخم‌پوش

-التیام بسیار عالی

– کاهش ریسک عفونت

– هزینه درمان کمتر

– عدم تداخل در فعالیت فردی

 

این روش علاوه بر کاهش درد، ریسک عفونت را نیز کاهش می‌دهد. کل فرآیند تولید زخم پوش ۳۰ ثانیه الی ۱ دقیقه متناسب با سطح زخم طول می‌کشد. این زخم پوش تنها یکبار روی زخم قرار می‌گیرد و تا زمانی که بافت آسیب دیده مجدد رشد کند باقی می‌ماند. این مدت زمان معمولا بین ۱ الی ۳ هفته طول خواهد کشید که در این بازه امکان استحمام (۲۴ ساعت پس از قرارگیری زخم‌پوش) وجود دارد. هنگامی که بافت جدید تولید شد، لایه نانوالیاف بدون درد و به راحتی از روی زخم جدا می‌شود. لازم به ذکر است اين محصول، هم­اکنون مرحله تست ميداني را گذرانده است.

منابع خبر:

    https://nano-magazine.com/news/2019/3/5/medical-device-creates-temporary-nano-layer-to-treat-wounds

      https://nanomedic.com/spincare/#spincare_adv

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

سایر مطالب وبلاگ ICAN