جستجو کردن
Close this search box.
اتاق تمیز

اتاق تمیز یا کلین روم چیست؟ + کاربردهای آن

اتاق تمیز یا کلین چیست؟

اتاق‌ تمیز محیط‌ تخصصی ای است که در صنایع مختلف مانند تولید نیمه‌های هادی، داروسازی، بیوتکنولوژی و هوافضا استفاده می‌شود. این اتاق‌ها برای کاهش حضور آلاینده‌هایی مانند گرد و غبار، ذرات هوا و میکروارگانیسم‌ها طراحی شده‌اند که می‌توانند بر کیفیت و عملکرد محصول تأثیر منفی بگذارند.

اتاق‌های تمیز معمولاً بر اساس حداکثر غلظت مجاز ذرات معلق در هر متر مکعب هوا، طبق تعریفات سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO)، دسته‌بندی می‌شوند. این دسته‌بندی‌ها از ISO 1 (تمیزترین)  ISO 9 (کمترین تمیزی) می‌رسند.

برای رسیدن به سطح تمیزی مورد نظر و حفظ آن، اتاق‌های تمیز با سیستم‌های خاص فیلتراسیون هوا تجهیز شده‌اند که ذرات و آلاینده‌های دیگر را از هوا حذف می‌کنند. همچنین جریان هوایی در اتاق‌های تمیز با دقت کنترل می‌شود تا کاهش تجمع و جابجایی ذرات به حداقل رسیده و حفظ تمیزی اتاق تضمین شود.

ویژگی های دیگر اتاق تمیز

علاوه بر فیلتراسیون هوا، اتاق‌های تمیز ممکن است با ویژگی‌های دیگری همچون فشار مثبت تجهیز شوند که به جلوگیری از نفوذ آلاینده‌های خارجی کمک می‌کند، و لباس و تجهیزات خاصی برای کارگران فراهم شود تا حداقل آلودگی از منابع انسانی مانند کارگران را تضمین کنند.

اتاق‌های تمیز برای صنایعی که نیاز به محیط‌های کنترل شده برای فرآیندها و محصولات خود دارند اساسی هستند. توسعه و نگهداری اتاق‌های تمیز به تخصص خاصی نیاز دارد و باید با رعایت دقیق استانداردهای و مقررات صنعتی انجام شود.

به طور کل، اتاق‌های تمیز برای تضمین کیفیت و ایمنی محصولات در صنایع مختلف بسیار حائز اهمیت هستند و احتمالاً با پیشرفت تکنولوژی و افزایش نیازهای محصولات، اهمیت آنها به شدت افزایش خواهد یافت.

اجاره اتاق تمیز

چه کسانی به یک اتاق تمیز نیاز دارند؟

یک شرکت ممکن است به دلایل مختلفی به یک اتاق تمیز نیاز داشته باشد. به طور کلی، اگر شما در حال تولید چیزی هستید که به راحتی تحت تاثیر آلاینده ها یا ذرات موجود در هوا قرار می گیرد، احتمالاً به یک اتاق تمیز نیاز دارید. اگر شما مطمئن نیستید یا اگر می خواهید به طور تخمینی فعالیتی را انجام دهید با کارشناسان “مرکز صنعتی سازی نانو فناوری کاربردی ICAN” تماس بگیرید. در زیر چند دلیل فعالیت مختلف آورده شده است که ممکن است نیاز به یک اتاق تمیز داشته باشد:

  1. شررکت های تولیدی
  2.  مراکز تحقیقاتی
  3. شرکت های دارویی
  4.  آزمایشگاه های پزشکی
  5.  تولید قطعات الکترونیکی
  6. صنعت هوا و فضا
  7.  تولید نانوتکنولوژی
  8.  تولید اپتیک و لنز
  9. و کاربردهای نظامی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات اتاق تمیز و اجاره کلین روم میتوانید با راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید:

021-56277146 

ican@nano.ir

صفحه تماس با ما

و همچنین برای درخواست اجاره اتاق تمیز میتوانید به صفحه زیر مراجعه کنید:

اجاره اتاق تمیز

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

1 دیدگاه

  1. کسری گفت:

    خیلی عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

سایر مطالب وبلاگ ICAN